torsdag 16 april 2009

Ny dag!

Med SNÖ...!

Idag ska jag hämta hem junior. Han har tillbringat mesta delen av lovet hos sin kusin på landet, så han har nog haft det riktigt bra.

Vi har lite saker vi måste ta ställning till idag också...
Han fullkomligen vägrar åka på pappahelg, för det bråk som uppstod förra helgen!
Jag måste lösa detta på något bra sätt eftersom jag själv åker iväg på kurs igen. Han kan ju inte följa med iaf...eller så ska jag tvinga honom att åka...
Min dotter bor ju här på helgen o tar hand om hundarna, men hon vill inte gärna ta ansvar över lillebror...men med hjälp kanske det går...!!!
VI får se vad kvällen lider.

Sen ska vi prata om den här nya skolan som öppnar. "Hamnaskolan", en friskola, åt det kooperativa hållet...man har rätt mycket ansvar allihopa, både föräldrar, elever och lärare. Det gillar jag!
Jag har ansökt om att junior ska få gå där, mycket pga att han verkligen behöver den miljön som det ger.

Nä, nu är det dags för kaffe :)

Hasta L V

Inga kommentarer: