fredag 24 april 2009

Ännu en dag...

...är till ända!

Junior fick vara hemma från skolan idag, hostig o ont i halsen.
Han fick tillåtelse att vara ute på gården här där vi bor, i lilla 4-kanten...
Friskluft kolavippar man inte av :)

I morgon och på söndag är det träning i både innebandy och fotboll, men det får han stå över.
Han får vila så han blir så bra han kan bli inför nästa helg och Buster-Cup i Mora.
Han fick även hoppa över skoldiskot, de vart väl inte alltför populärt men de gick ändå...han överlevde de också!

Vi har premiärgrillat idag *mumsigt*
Nu känns det verkligen som VÅR :)
Lite mycket känslor i luften!!!

Vad hände mer då???
JO, jag "annonserade" på min Facebook-sida, en önskan om byta-däck-hjälp!
Å gissa hur glad jag blev när det fanns en vänlig själ som erbjöd sig att hjälpa till...
Jag är så tacksam för de, så nu blir de till att baka nåt i helgen...
Undras vad som gillas bäst?

Pappa dök föresten upp här också, alltid lika trevligt :)
Kram på pappan...

Samtidigt kom en nyfunnen bekant och hälsade på. Vi möttes genom att hon erbjöd sin hund till avel och jag sökte en hanne till min Mindy. Klappat o klart :)
Men vi har setts ett par gånger nu inför hennes Rätta period, som råkar bli precis när vi är borta. Om jag räknat rätt vill säga...
Det verkar som att dom är lite intresserade av varandra, himla kul om det visar sig kunna bli något :)
Tänk om det lyckas och blir jättebra...Jag hoppas ju att hennes "före-löp" blir mindre och inte lika utdraget som nu. Hon håller på ca 8v innan hon börjar löpa, det verkar inte vara så alldeles bekvämt...
Hon är lite som en PMS-häxa *tss*

Näpp, nu är det dags o sova.

Hasta L V

Inga kommentarer: