söndag 8 maj 2011

Söndag....

...och vi har varit hemma i Falun i en vecka.

Sist, hemma i hemstaden, var det väl omtumlande värst!!!
Trasslet med att få till lagningen av bilen och ombesiktningen som jag iof fixade till det positiva.

Sen sorgligheten, min vän - SystraMi's mamma dog!
Hon drabbades av den mer ovanliga demenssjukdomen, frontallobsdemens, för några år sedan.
Det var svårt för familjen...alldeles för tidigt i livet...
Som till slut, efter 46 år på dagen, som gifta, går vidare till nästa dimension!
Hem till sin familj på andra sidan...

Kvar är familjen, i sorg och förtvivlan...För tidigt!
Jag önskar Så, att jag kunde finnas där bredvid, torka tårar, laga mat...Ja, bara finnas :(
Varma Kramar till Er!

*#*#*#*#*#*#*
Sen det här med skolan!
Det är så intressant, roligt, lärorikt....och Rätt!
Jag befinner mig i en sån trängd ekonomisk sits, så jag tar mig varken till jobb eller skola som det är just nu.
Men jag ser ändå en framtid i mitt yrkesval.

Vet bara inte hur jag ska lösa detta i nuet!!!

*#*#*#*#*#*#*
Med junior är det upp o ner-dagar som det varit sen jul.
Att vi har haft praktgräl ca 5ggr/dag tidigare, till nuvarande 3ggr/månad, det är väl framsteg om nåt =)
Jag blir så varm i hjärtat när jag ser på alla framsteg <3

Jag är så stolt över ALLA mina tre barn...

Z'a: som bara bestämde sig för att "kliva" av pillerträsket - med bakslag. Som flyttade, började plugga - gråt/förtvivlan/oförstådd/kraftfull/fantastisk, fick sitt truck-kort och nu har börjat Svetsutbildning. Tufft, måste berätta om sin dyslexi!!!

J:Besluten att följa sina drömmars mål, att inte fastna, utbildat sig inom sitt yrke på svensk bilprovning, skaffat eget bo...

V: Försöker verkligen, anstränger sig även om det skiter sig lite då o då...Har lätt för sig i skolan, antagligen det som gör att det kanske vänder lite snabbare. Måste jobba på sin attitydsproblematik...

Massor av Kärlek vill jag ge till Er,
Tack för att Ni 3 finns i Mitt Liv...
:)

Inga kommentarer: