tisdag 31 mars 2009

"Carpe Punctum"...

... "Fånga ögonblicket"

** ** ** ** ** ** ** **

Vilken morgon!

Vaknar av klockan o kollar om junior klivit upp, jag har ställt min klocka en kvart efter honom.
Bara för att...
Han hade slumrat till lite och studsade upp ur sängen när jag sa godmorgon :)

Han pysslade med kläder o plockade ihop läxan, fixade sin frukost o sånt medans jag tar en morron-kissare med hundarna.

Så, när jag då kommer inglidandes genom dörren och berättar att den han brukar få lift med måste åka lite tidigare...och kollar av att han är redo, DÅ kommer han med en latté i handen.

-"Förlåt mamma, för igår och vad Bra o snabbt vi löste trubblet!"......
Känns inte de inne i hjärtat de?
Tårarna är på väg och han kramar mig, vi säjer:
-älskar Dig o ha en bra dag idag...
... samtidigt som han klär på sig för att i nästa ögonblick swischa iväg till skolan!

Nu sitter jag här!
Funderar på min son, min lilla junior...
JAG ÄLSKAR DIG, MEST I HELA VÄRLDEN
!

Inga kommentarer: