torsdag 27 augusti 2009

Vakna med "The Voice"...

...it's my favorite =)
Härligt att det har kommit igång igen...Najs!
Mina mornar kommer att bli tidiga och mycket trevligare.

(=)

Annars är livet som vanligt i berg-o-dalbane stukets era.
Men vad har hänt sen sist...

Kärleken frodas och det känns himla härligt, längtar och saknar...
Kanske tur att vi inte bor så nära...Eller!?!?!?!
Iof sig hade det varit mer praktiskt att bo lite närmare varandra ;)

(=)

Jag har inte mått alltför bra efter min operation, även om jag Inte ångrar mig för en sekund.
Det handlar om att jag verkligen har problem att få i mig mat, vätska och nödvändigheter!

Nu har jag kommit till ett stadium när jag verkligen tappar hår också så det är väl tur i oturen att jag har så det räcker...Men det känns ändå inte speciellt kul, fast jag förstår ju att om jag inte får i mig det som är nödvändigt i näringsväg, förutom pillren då för dom äts som det ska.
För att kolla mig lite extra så har jag skrivit matlista ochtog lite prover innan läkarbesöket på tisdag. Då ska jag träffa Dr Vincent på Hudiksvallssjukhus.

Jag mår apa, trött o kan somna snabbare än du hinner blinka - inte kul när man somnar på en stol och har besök... =(
Det är ofta som jag hinner ta 2 skedar av maten, illamåendet o yrseln kommer och det är verkligen tvärstopp...Då är det sängen och sömn som är boten, ända upp till 3-4 timmar!
Sen är jag tvärseg ett bra tag efteråt och inte ett dugg sugen på nåt ätbart.

En fundering som min dietist har, det är att magfickan gjorts för liten, för det har ju hänt att det blivit så för en del. Det enda som finns att göra då är att göra en omkonstruktion på den fickan som gjordes, vilket kan vara riskabelt...Men det är lika riskfyllt att försöka leva med en för liten ficka pga att man inte kan tillföra närinsämnena på rätt sätt...

(=)

Ämnet Barn, är inte alltid kul!

Har själv en son som jag verkligen försöker göra mitt bästa med...
Men vad gör man när Allt tryter, jo till dagens datum så har han fått en stödfamilj beviljad för 6 månader i första hand. Han är förstås superduper glad att han fick vara med och säja sitt förslag på vilka det skulle bli. Den familjen valde också själva att anmäla sitt intresse för detta och sedan gjordes en utredning på dom av sociala myndigheterna. När allt var klart och dom vart godkända så började vi vår nya resa, med denna hjälp en helg per månad.

Stödfamilj blev sonens ena faster och hennes sambo. Sonen har varit där mycket under sommaren men nu börjar den mer regelbundna perioden.

Skolan har ju startat och med det en massa triviala bråk, stök och trassel... =(
Varje dag denna vecka har varit i detta tecken, inte alltid bara juniors "fel", men han är inblandad i väldigt mycket. SÅ FÖRBANNAT JÄVLA TRÅKIGT!!!!!

Jag ska informera stödfamiljen om detta också, det är bra för dom att veta om sånt som händer.

(=)

Nåt annat som hänt är att vår hund Mindy, fick "herrbesök" igår.
Det var en vän som kom på besök med sin hund, en likadan ras fast den nakna sorten :)
Så det bar sig inte bättre än att det vart lite Lek och vi fick hjälpa till med hållningen, annars hade dom trillat ner från soffan och hanen hade förmodligen gjort sig illa i den mer privata regionen ;)
Så nu får vi se om det blir små valpar om sisådär 9 veckor =)

Nu ska jag ta en fika med grannen.

Ha en skön dag,
Hasta L V

1 kommentar:

mini sa...

Tack för kramen , jag skickar en i retur!
Hoppas dina problem med magen o maten ordnar sig. Skickar all styrka jag kan.
Låter härligt med din nya kärlek. Som sagt både jobbigt o härligt att bo en bit ifrån varandra. härligt att träffas när man längtat så.....
Jobbigt att inte alltid få vara tillsammans som man ju vill när manär så kär...
ha en trevlig helg o sköt om dej! Kram