lördag 14 augusti 2010

SÅ...

...Tillbaka till verkligheten Igen då!


Igår, fredagen den 13e, fyllde min son 13 år. En blivande tonåring med allt vad det innebär!!!!

Sedan sista händelsen har det varit rätt lugnt.
Igår så skulle det komma lite släkt o fira junior,så jag fixade mat som vi skulle kunna käka innan vi fikade....
Vi hade bestämt mat till kl 3 o allt var frid o fröjd!
Junior ringer o frågar om dom inte kan få komma till half 4 istället o jag sa att det var ok, trodde jag låg efter i matlagningen!!!
Men kl 3 var jag klar, så jag ringde sonen o skulle tala om att dom fick lov att komma hem o äta.
(han har haft en kompis här i flera dgr, en go kille)

Junior svarar lite konstigt att dom inte kan komma, så jag frågar såklart varför!
Å det som kommer då, var INTE vad jag hade velat höra kan jag lova....
Jag vart så arg så jag vräkte ur mig nå fult!!!!
Han frågade bara om jag kunde komma dit, till COOP.
Såklart jag kunde, vad skulle jag annars göra!!!!
Dom 4 grabbarna hade roat sig med att, efter alla rykten bland ungarna på stan, testa snatta i grupp!!!!
IDIOTER!!!!!! =(

Dom skulle alltså gå in, ta ett par påsar,plocka ner lite smått o gott...

(en tetra 1-årsvälling, en påse chips, choklad, 3 burkar RedBull, 5-6 askar kondomer o nå mer smått... :/ )
Sen gå ut till trädgårdsavdelningen och kasta över påsarna o sen kila runt byggnaden o hämta upp varorna....
Det är på modet just nu här i stan...Blande väldigt många, o såklart så "golar" inte dom här om vilka mer som gjort det. Grejen är att dom gör det för att dom Kan, har tråkigt och vill ha lite spänning, dom snattar inte för så mycket och följderna är inte vad dom tror Om dom åker dit!!!

Men det resulterade iaf att föreståndaren tar dom, securitas kommer med 2 personal och eftersom värdet på varorna överstiger....jag kommer inte ihåg - men typ 50-100kr, så tillkallas även polisen...
Jag kommer dit, men innan ringer jag mamma som får ta emot pappa o "C". Ringer även faster som får mig att andas normalt. Jag kokade inombords!!!!
*arg-besviken-lessen-uppgiven-rädd, ja ett helt spektra av känslor kom över mig*
Hon kan iaf få mig lite lugnare....

Nästa steg är att soc blir inkopplad på alla barnen...
MEN, i vårt fall, så ser situationen lite annorlunda ut nudå.
Efter förra händelsen, för 18dgr sen, så blir det såhär för oss:
Soc. gör utredningen om juniors mående. Han får stanna hos mig så länge...
MEN, risken är 50/50 på att han blir omhändertagen och förflyttad av socialamyndigheterna...
Jag känner sån sorg och förtvivlan, jag tycker verkligen att jag försöker. Det han säger själv är att hans pappa kanske får skämmas, att han ändå inte bryr sig!!!
Kompisen som varit här,kommer kanske att få det ännu värre...och hur dom andra 2 får det, det vet jag inte!

Det märkliga är, att under tiden vi alla är upptagna med vårt inne på COOP, så får polisen larm...

Om att personalen på DOLLARSTORE har tagit tre 14-åringar för snatteri...

Vart är samhället på väg?

För mig är det iaf bara o ta nya tag, fortsätta kämpa på samma sätt som jag gjort hittils. Jag kan inte göra annorlunda, inte släppa honom förens det är dags...
Jag är hans MAMMA och tänker göra det jag kan.
Jag kan INTE vara pappa, det finns det en annan människa som fått i uppgift att förvalta!!!

Idag bär det av till Falun igen!
Det blir till att packa en hel del o juniors cykel måste också med *suck*
Vi gör så gott vi kan, i Allt!

Skolan börjar på tisdag o själv ska jag jobba imorron.
Mycket pga mitt jobb så kommer vi nog inte tillbaka till stan på 3-4 veckor, känns...skönt!

Jag hoppas jag gjort ett bra val, det visar sig...
Jag har en tro på framtiden iaf, trots att det är som det är!
Junior ska få följa med och träffa en speciell person, som bor i krokarna runt Falun. Hon är en fantastisk person!!!

Men jag vill, mitt i allt detta

bara säga:

Victor, JAG ÄLSKAR DIG!!!!!!

/Mamman

Ta hand om Er på Bästa sätt...

Inga kommentarer: