lördag 28 augusti 2010

Helgmorron, med DrPhil!

Så blir de om jag är vaken då!
Faster o jag sitter här och kollar på Dr'n o dricker vårt morron te/latte'.
Avkopplande innan jobb för mig, medans faster fixar o donar lite med kusinvitamin :)

Ja, vad mer har hänt sen sist???
Junior har verkligen tagit fasta på att skaffa nya vänner och han har börjat träna igen.
Det blir inga matcher för honom och det är helt ok. Han gillar att få vara En av killarna i Laget, inte bara Den Där Stöddiga killen i laget...Han upplever att han blir sedd och respekterad som alla dom andra spelarna.

Just nu sover han hos en klasskompis, som han verkar komma väldigt bra överens med, ingen som han behöver visa sitt Stöddiga Jag för!

Han har ju konsekventa handlingar kvar att utföra, efter gjorda dumheter!!!
Första mötet var häromdagen, med en medlare som förklarar vad just Medling innebär. Nästa möte är själva Medlingsmötet, där "brottsutövaren och brottsoffer" möts, i detta fall möter junior butikschefen i den affär där han snattade.
Detta är val han själv gjort, både snattandet och Medling!

Nä, men om jag ska ta o röra mig vidare då...
Göra frukost, fixa till mig o så o sen ta tag i lite arbete då. Jobbar 9-18 idag!

Ha en fin dag, för det ska vi =)

1 kommentar:

Mormor!! sa...

Ha en bra dag ni oxå och du...tala om för V. att jag är stolt över honom som tar tag i de här sakerna.
Jag tror och hoppas allt kommer att ordna sej för honom..och dej oxå. Kramar till er båda:)