tisdag 8 december 2009

GoMorron!

Vaknade till samma väder som igår...
Tankarna kommer...undrar när det vänder o snön kommer =)

Nu kommer massor av tankar.......

Igår var jag mest lessen.
På min ekonomiska situation...o ingen som inte varit eller är där själv kan föreställa sig hur det är just nu!!!
Samma som förra året i dec =/
Det ska bli jul för alla och framför allt för barnen.
Förra året fick mina barn vara helt utan julklapp och det blir lika i år också =((
Just nu sitter jag här med 63kr......
Jag är tacksam att barnbidraget kommer innan, så vi kan planera det vi vill ha under julhelgen.
Det är meningen att vi ska äta mat o ha lite mys vi också och jag lovar att jag verkligen gör mitt bästa.

Var det en vanlig månad så går det att få det att fungera och överleva. Men ingen xtra utgift får poppa upp...Så det är svårt att spara när man lever på ramkanten!
Jag upplever att jag numera till o med kan sjunka så lågt och Tänka som ett X gjorde...eller, inte riktigt men nästan!
Jag snuddar vid tanken på vilken räkning jag inte ska betala, för att kunna göra nåt roligt!!!!!
I nästa sekund infinner sig illamåendet och Verkligheten gör sig påmind, att det inte fungerar att göra så o det är verkligen inte värt det.
Konsekvenserna blir för dyra, det borde väl jag veta, som sitter med mindre roliga eftergifter från två förhållanden!!!!!

Jag kan omöjligt skita i räkningarna o köpa allt vi vill ha...
Jag har ingen som kan komma till undsättning för mig. Jag har varken rika föräldrar en man som kan fixa mina problem. Inget jobb att gå tillbaka till - sjukskriven till årsskiftet! Planerna som jag hade måste jag lägga på hyllan tillsvidare :/

Jag skulle kunna redogöra för situationen mer ingående, men jag orkar inte. Jag blir bara så himla lessen och känner sån hopplöshet.
Men som vanligt så tillåter jag inte ältandet mer än kort stund åt gången, det gör ju varken till eller från. Låter kaxit kanske, men vad har jag för val?
Det har ju iof gjort att jag är mer ensam än vad jag egentligen vill vara, men jag väljer det just nu. Jag "roar" mig med att följa junior på träningar o matcher o absolut inget annat.
Det kommer en dag när jag gör andra val och situationen ser helt annorlunda ut!!!

Nä, nu ska jag dricka min morronlatte :)
Kram
och ha det gott i julstöket!

Inga kommentarer: